Co to jest identyfikator sprzedawcy?

17.02.2021
Category: Numer Konta

Niektóre terminy branżowe związane z kartami kredytowymi mogą wydawać się nieszkodliwe lub oczywiste, ale w rzeczywistości są dość specyficzne dla sposobu przetwarzania płatności. Jednym z takich terminów jest identyfikator sprzedawcy , który często jest skracany do MID . Czasami jest również nazywany po prostu numerem sprzedawcy .

Nie każdy sprzedawca, który akceptuje karty kredytowe, ma MID, ale dla tych, którzy to robią, MID odgrywa kluczową rolę w sposobie przesyłania pieniędzy od klienta do sprzedawcy.

Czy Twoja firma ma MID? Jeśli tak, czy wiesz, jak go znaleźć? Jak MID pasuje do wielkiego schematu przetwarzania kart kredytowych? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

Spis treści

Poznaj swoje warunki: numer identyfikacyjny sprzedawcy (MID)

Numer MID to unikalny numer używany do identyfikacji Twojej firmy na potrzeby przetwarzania płatności kartą kredytową. Potraktuj to jako numer konta, który jest współdzielony przez kilku dostawców usług podczas przesyłania płatności z konta klienta na konto sprzedawcy.

Będziesz mieć MID tylko wtedy, gdy masz konto sprzedawcy. Jeśli używasz procesorów innych firm, takich jak Square, Stripe lub PayPal, nie będziesz mieć MID.

W jaki sposób identyfikator sprzedawcy jest używany do przesyłania środkówAby zobaczyć, jak działa MID, przyjrzyjmy się najpierw bardzo uproszczonemu przepływowi procesu płatności kartą kredytową:

  • Klient przedstawia kartę kredytową, a Ty wysyłasz informacje elektronicznie do dostawcy konta sprzedawcy .
  • Twój dostawca konta handlowca przekazuje te informacje – czasami przez wiele poziomów firm – agentowi rozliczeniowemu .Agent rozliczeniowy przekazuje informacje emitentowi .Wystawca sprawdza, czy klient ma wystarczający kredyt, zatwierdza płatność i wysyła zatwierdzenie do agenta rozliczeniowego.Agent rozliczeniowy płaci – często za pośrednictwem wielu poziomów firm – dostawcy konta sprzedawcy.Twój dostawca konta handlowego Ci płaci.Twój MID wchodzi w grę, gdy dostawca konta handlowca przekazuje żądanie płatności do agenta rozliczeniowego, a następnie gdy płatność jest przekazywana do Ciebie. Branża przetwarzania kart kredytowych często zleca podwykonawstwo dużej ilości pracy, więc Twój dostawca konta handlowego może być podwykonawcą pracującym w kilku warstwach innych firm. Żądanie płatności kartą kredytową musi przejść przez wszystkie te warstwy, zanim dotrze do agenta rozliczeniowego. Tylko agent rozliczeniowy może zażądać płatności od wystawcy (czyli banku klienta). Twój MID to numer konta, który identyfikuje Twoją konkretną firmę, gdy żądanie płatności jest przesyłane przez strony trzecie do agenta rozliczeniowego, a następnie z powrotem do Ciebie. Innymi słowy, nie możesz otrzymać zapłaty bez MID.

    Zastanawiasz się, czy MID jest również używany między agentem rozliczeniowym a emitentem? Przeszukaliśmy kilka wskazówek z Visa, Mastercard i Discover. Nie mogliśmy znaleźć wyraźnego wymagania dla MID. Zasady mówią tylko ogólnie o rodzaju informacji, które muszą zostać przekazane między agentem rozliczeniowym a emitentem w celu przesłania pieniędzy. Chociaż określony format MID może być nadal zakopany w specyfikacjach technicznych niedostępnych publicznie, wydaje się, że Visa, Mastercard itp. Nie wymagają standardowego formatu dla MID.

    Czy kupiec może mieć więcej niż jeden środek?Podczas zakładania konta handlowego dla firmy Visa (zasada 5.2.1.13), Mastercard (zasada 5.7.1), Discover i American Express wymagają, aby branża Twojej firmy była identyfikowana za pomocą kodu zwanego kodem kategorii handlowca (MCC) . Każde konto sprzedawcy może mieć tylko jedno MCK, a MCK może wpływać na szybkość przetwarzania.

    Większość sprzedawców prowadzi tylko jedną główną działalność, więc korzystanie z jednego MCK do identyfikacji firmy jest łatwe. Jednak niektórzy sprzedawcy prowadzą działalność na kilka różnych sposobów. Na przykład hotele, parki rozrywki, a nawet duże sklepy meblowe (pomyśl o IKEA) mogą również mieć firmy restauracyjne. Szybkość przetwarzania karty kredytowej w restauracji może różnić się od stawki obowiązującej w hotelu, parku rozrywki lub stawce za meble. Aby więc uzyskać najlepsze stawki przetwarzania, firmy te mogą mieć wiele kont handlowców z wieloma urządzeniami MID.

    Posiadanie wielu identyfikatorów MID jest jednak niezwykłe, więc jeśli jesteś właścicielem małej firmy i widzisz wiele podobnych warunków na swoim wyciągu, oprogramowaniu do przetwarzania płatności lub nawet w umowie, prawdopodobnie nie są to dodatkowe identyfikatory MID.

    Nie myl swojego MID z innymi podobnymi terminamiCzasami sprzedawcy mogą nieumyślnie pomylić MID z innymi podobnymi terminami. Na przykład, jeśli sprzedawca ma kilka rejestrów w sklepie, każdy rejestr można zidentyfikować za pomocą identyfikatora terminala . Inni handlowcy prowadzą działalność online, więc oprócz MID mają identyfikator bramy do przetwarzania kart kredytowych online. Te identyfikatory nie są tym samym, co MID i nie są używane w ten sam sposób. Identyfikator terminala lub identyfikator bramy może służyć do rozwiązywania problemów ze sprzętem lub oprogramowaniem, ale nie są one używane do przesyłania pieniędzy od klienta do Ciebie.

    Czy wszystkie firmy potrzebują identyfikatora sprzedawcy?

    Ponieważ MID jest wspólnym numerem konta używanym przez dostawcę konta handlowca, centrum autoryzacyjnego i innych dostawców usług, nie będziesz mieć numeru MID, jeśli nie masz konta sprzedawcy. Co więcej, jeśli kiedykolwiek zmienisz dostawcę konta handlowca, otrzymasz nowy MID.

    W świecie przetwarzania kart kredytowych istnieją podmioty hybrydowe zwane zewnętrznymi procesorami / agregatorami. Procesory innych firm stosują nieco inny model biznesowy. Mają jedno duże konto handlowe pod swoją nazwą, więc nie dostajesz konta indywidualnego tylko pod nazwą swojej firmy. Dlatego nie otrzymujesz indywidualnego MID.

    Gdy te zewnętrzne podmioty przetwarzające muszą zidentyfikować firmę, wydają własne numery kont. Te numery kont są przeznaczone wyłącznie do użytku wewnętrznego, więc nie ma potrzeby stosowania ujednolicenia, które ułatwiłoby udostępnianie identyfikatora. Na przykład Square używa adresu e-mail do identyfikacji swoich sprzedawców, podczas gdy PayPal ma własny system numerów kont (nazywany również identyfikatorem sprzedawcy). Stripe i Shopify Payments mają również własne wewnętrzne schematy przypisywania numerów kont.

    Dlaczego warto znać swój numer identyfikacyjny sprzedawcy

    Jak wspomniano powyżej, Twój MID powinien być współdzielony między wieloma linkami w łańcuchu przetwarzania płatności. Bez tego numeru, jeśli skontaktujesz się z jedną z tych firm w celu uzyskania pomocy, nie będą one miały dostępu do Twojego pliku i wskażą Ci właściwy dział lub podmiot.

    Na przykład dostawca konta handlowego może być niezależnym kontrahentem, który współpracuje z agentem rozliczeniowym w banku, aby założyć konto. Jeśli masz problemy z obciążeniami zwrotnymi, może być konieczne skontaktowanie się z centrum autoryzacyjnym w celu uzyskania obsługi klienta. W takich okolicznościach musisz znać swój MID, aby personel obsługi klienta mógł znaleźć plik i pomóc w rozwiązaniu problemu.

    Jak sprawdzić numer identyfikacyjny sprzedawcy

    Wyszukiwanie swojego MID jest dość łatwe. Oto kilka wskazówek, jak znaleźć swój MID:

    • MID zwykle znajduje się na wyciągu miesięcznym. Zazwyczaj numer MID można znaleźć wraz z innymi informacjami identyfikacyjnymi, takimi jak nazwa firmy, adres firmy, numer telefonu firmy itp.
    • Jeśli masz portal internetowy, w którym możesz zobaczyć swoje konto do obsługi karty kredytowej, powinieneś być w stanie znaleźć swój MID online. Spójrz w menu główne i przejdź do strony z informacjami o koncie. Powinna być tam wymieniona. Jeśli masz aplikację online za pośrednictwem tabletu lub telefonu, powinieneś być w stanie znaleźć swój MID również za pośrednictwem aplikacji. Po prostu wykonaj tę samą procedurę, co na powyższym portalu. Wreszcie, możesz znaleźć swój MID na umowie przetwarzania / sprzedawcy. To jest umowa, którą podpisałeś, aby ogólnie skonfigurować przetwarzanie kart kredytowych. Bardziej prawdopodobne jest, że znajdziesz swój MID w załącznikach / formularzach zgłoszeniowych, a nie w samej umowie.Jak już wspomniano powyżej, jeśli masz procesor innej firmy, nie będziesz mieć MID. Firmy te używają innych sposobów, aby Cię zidentyfikować. Czasami będzie to Twój adres e-mail, a czasami jest to numer konta podobny do rzeczywistego numeru MID. Zachowaj ostrożność i nie myl ich z rzeczywistymi urządzeniami MID.

      Co należy zrobić ze swoim numerem identyfikacyjnym sprzedawcy?

      Numer MID to numer konta współdzielony przez różne podmioty obsługujące karty kredytowe, który pomaga zidentyfikować Twoją firmę, dzięki czemu płatności kartą kredytową mogą być przenoszone z konta klienta na konto. Jest to dość ważny numer, z którego być może będziesz musiał często korzystać, dlatego zalecamy przechowywanie go w bezpiecznym, ale łatwo dostępnym miejscu, wraz z innymi dokumentami finansowymi i prawnymi.

      Nieupoważniony personel nie powinien mieć tego numeru, ponieważ zajmuje się on przelewem pieniędzy. Osoby upoważnione do dostępu powinny wiedzieć, jak i gdzie szybko znaleźć numer, aby w razie problemów z płatnością przekazać MID do działu obsługi klienta.

      Masz pytania lub uwagi dotyczące numerów ID sprzedawcy? Zostaw nam wiadomość poniżej!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy