Bezpieczeństwo danych firmowych? Jesteśmy znawcami, ale nie dbamy o nie

Bezpieczeństwo danych firmowych? Istniejemy ekspertami, ale nie dbamy o nie

Mimo deklarowanej wiedzy i świadomości w toku bezpieczeństwa danych, jedynie 40 procent pracowników w Polsce sądzi o zabezpieczaniu urządzeń, z których korzystają wykonując czynności służbowe – wynika z najnowszego badania firmy Samsung.

Aż 95% naszych pracowników słyszało o najświeższych regulacjach prawnych dotyczących ochrony danych (RODO) – wynika z badania „Blurred World” przeprowadzonego w tym r. na zlecenie firmy Samsung w 10 krajach europejskich. Na tle Europy Polacy plasują się jako prawdziwi eksperci w kwestii chronienia danych. Niemal co dalszy polski pracownik deklaruje, że rozumie nowe regulacje, podczas gdy wiedzą tą może pochwalić się jedynie 39% Europejczyków.

Poza znajomością regulacji prawnych, niezwykle istotne w kontekście bezpieczeństwa danych są procedury. W tej dziedzinie Polacy również mogą być postrzegani jako eksperci. Blisko 60% polskich pracowników twierdzi, iż wie, jak zabezpieczać dane na służbowych urządzeniach, jak również wyróżnia nas dobrze na tle pozostałych przebadanych rynków, gdzie jedynie 44% pracowników dysponuje znajomością metod ochrony danych na urządzeniach z których korzystają w trakcie pracy.

Wyzwanie na rzecz firm

Niestety, teoria nie zaakceptować zawsze idzie w parze z praktyką. Pomimo górnej świadomości problemu, polscy podwładni nie zawsze podchodzą do odwiedzenia kwestii bezpieczeństwa urządzeń z należytą starannością. Jedynie 40 procent pracowników w Polsce myśli o bezpieczeństwie urządzeń, spośród których korzystają wykonując operacji służbowe. Zapewnienie ochrony wyedukowanym, ale nie przywiązującym rangi do bezpieczeństwa danych robotnikom, to wyzwanie dla spółek. Z jednej strony trzeba wziąć pod uwagę najnowsze „mobilne” trendy w sąsiedztwie pracy, takie jak Bring Your Own Device(BYOD), Choose Your Own Device (CYOD), czy Company Owned Personally Enabled (COPE), z drugiej strony zapewnić kontrolę morzem wrażliwymi danymi wszędzie tam, gdzie pracownicy korzystają wraz ze służbowych urządzeń.

Jak wynika z badania Blurred World, Polacy pracują przy miejscach publicznych średnio 6 godzin w tygodniu. Odpisywanie na służbowe maile w środkach komunikacji miejskiej, czy kawiarni staje się normą. Na rynku są już dostępne zaawansowane technologicznie smartfony, tego typu jak Samsung Galaxy Note9, wyposażone w wiele pożytecznych funkcji, które sprawdzą się w biznesowych zastosowaniach. Nadążanie za trendami i jednoczesne minimalizowanie ryzyka dla chronienia firmowych danych wymaga od czasu firm przedsięwzięcia szczególnych nakładów ochrony.

Zrozumienie, przy jaki sposób pracują jak i również podchodzą do kwestii chronienia pracownicy, jest kluczem do odwiedzenia zbudowania efektywnej polityki bezpieczeństwa dostosowanej do wymogów RODO. Samsung od lat eksploruje temat nowej mobilnej handlu, żeby pomóc firmom i instytucjom dostosować firmowe toki do chwiejnych trendów związanych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

Rozwiązania na kształt potrzeb

W obliczu powyższych wyzwań koniecznością jest odejście od momentu zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM) na rzecz zarządzania mobilnością przedsiębiorstwa (EMM). Firmy odrzucić mogą ograniczać się wyłącznie do zapewnienia bezpieczeństwa sprzętu, ale skupić się również na analizie profilu jego użytkowników, sprawdzeniu w jaki to sposób korzystają oni spośród urządzeń i aplikacji oraz jakiego rodzaju dane dzięki nich przetwarzają.

Odpowiedzią firmy Samsung na wymogi przed którymi stoją teraźniejsze przedsiębiorstwa jest ekosystem rozwikłań Knox, takich jak Knox Manage, Knox Configure lub Knox Workspace.

Rozwiązania Samsung Knox umożliwiają m. in. administrowanie urządzeniami jak i również profilami użytkowników z centralnego punktu, definiowanie profili użytkowników według funkcji, regulowanie dostępu do narzędzi administracyjnych dla umożliwienia delegowanego zarządzania a także określanie reguł przydzielania urządzeń. Dzięki temu firmy będą w stanie zapewnić swemu środowisku mobilnemu wysoki poziom gwarancji, uwzględniając jego najsłabsze ogniwo, którym wciąż pozostaje człowiek.

Badanie „Blurred World” jest elementem poznawania za pośrednictwem Samsung Nowej Mobilnej Handlu. Badanie koncentruje się w zachowaniach ludzi związanych z korzystaniem z technologii we współczesnym miejscu pracy. Zostało ono zrealizowane na grupie ponad 5000 respondentów w 10 krajach Świata.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obligatoryjne na Facebooku mieszczą się pod spodem adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Skraj bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker ryzykuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Stwórca Altus TFI usłyszał oryginalne zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu pracowników. Rozchodzi o aferę GetBack

Notowanie

11 Bit Studios z gorszym wynikiem finansowym w Jak i również kw. 2017 r.