Jak długo trwa proces zwrotu kosztów karty kredytowej

Jak długo trwa proces zwrotu kosztów karty kredytowej
16.10.2020
Category: Płatności Kartą

Przetworzenie przeciętnej transakcji kartą kredytową zajmuje tylko kilka sekund. Jeśli płacisz gotówką, wymiana rąk trwa jeszcze krócej.

Ale odzyskać pieniądze? Ach, to inna sprawa.

Dokonując zakupu za pomocą karty kredytowej, składasz jej wystawcy obietnicę, że zwrócisz pieniądze. Potraktuj to jako pożyczkę na zapłaconą kwotę. Zwykle saldo karty kredytowej spłacasz pod koniec miesiąca. Czy to oznacza, że ​​sprzedawca, u którego kupiłeś, otrzymuje zapłatę, gdy spłacasz saldo? Nie.

Kiedy kupujesz coś na kredyt, sprzedawca szybko otrzyma zapłatę od wystawcy karty kredytowej. Jeśli w końcu zwrócisz zakupiony przedmiot, środki zostaną zwrócone bezpośrednio na konto Twojej karty kredytowej, a nie na Ciebie. Spowoduje to pozostawienie salda na koncie karty kredytowej na kwotę zakupu. Ponieważ dokonałeś zakupu za pomocą kredytu, zazwyczaj nie możesz otrzymać zwrotu w formie gotówki.

Niedawne badanie wykazało, że sprzedawcy internetowi poświęcają czas – dni, a czasem tygodnie – na zwrot pieniędzy. Badanie przeprowadzone w czasie wakacji przez StellaService wykazało, że firmy internetowe, takie jak Amazon.com, BestBuy.com i LLBean.com, zazwyczaj zwracały koszty zakupu w ciągu około czterech dni. Z drugiej strony witryna Dell.com zajęła dwa tygodnie, a jedna firma, Avon.com, w ogóle nie zwróciła pieniędzy do czasu opublikowania badania pod koniec grudnia.

Zawsze zastanawiałem się, jak firmom może to ujść na sucho: weź pieniądze szybko i zwróć je powoli. Albo nigdy. O tak, zdarza się to częściej niż myślisz, dlatego mam pracę jako rzecznik konsumentów.

Krótka odpowiedź brzmi: ponieważ mogą. Istnieje niewiele praw, które wymagają niezwłocznego zwrotu pieniędzy po zwrocie towaru. Niektóre sklepy będą nalegać na udzielenie ci kredytu zamiast zwrotu pieniędzy, co tylko im przyniesie korzyści. Kredyt sklepowy może pozostać niewykupiony, szczególnie gdy jesteś tak zdenerwowany, że przysięgasz, że nigdy więcej nie zaciemnisz drzwi firmy. W tej grze jest tylko jeden zwycięzca i to nie ty.

Innymi słowy, kupcy zwracają nasze pieniądze powoli, ponieważ im na to pozwalamy, ale nie powinniśmy.

Tutaj omawiamy, jak działa zwrot środków na karcie kredytowej i przedstawiamy kilka tajemnic, jak uzyskać szybki zwrot pieniędzy.

Kluczowe wnioski

  • Zwroty środków z karty kredytowej są wysyłane z powrotem na konto karty kredytowej – zazwyczaj nie można ich otrzymać w innych formach płatności, takich jak gotówka.
  • Zwroty pieniędzy za zakupy kartą kredytową zwykle trwają 7 dni.
  • Czas zwrotu płatności kartą kredytową różni się w zależności od sprzedawcy i banku, przy czym niektóre mogą zająć kilka dni, a inne kilka miesięcy.
  • Możesz uzyskać szybszy zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej, prosząc o zwrot tak szybko, jak to możliwe, składając wniosek na piśmie i otrzymując pokwitowanie, znając kod, poznając zasady i będąc wytrwałym.
  • Spory dotyczące rozliczeń i oszustw wpływają na czas zwrotu kosztów karty kredytowej i mogą trwać do sześciu miesięcy.
  • Jeśli wykorzystasz nagrodę do dokonania zakupu, nie odzyskasz jej po zwróceniu produktu lub usługi. To samo dotyczy opłat za podróże międzynarodowe.

Jak działają zwroty za pomocą karty kredytowej

Jak działa zwrot środków na karcie kredytowej? To odwieczne pytanie, które konsumenci zadają, odkąd karty kredytowe stały się powszechne dziesiątki lat temu. Kiedy kupujesz od sprzedawcy przy użyciu karty kredytowej, niezależnie od tego, czy jest to studencka karta kredytowa, niezabezpieczona karta kredytowa czy zabezpieczona karta kredytowa, wystawca karty kredytowej płaci sprzedawcy. Gdy wystawca karty kredytowej zatwierdzi transakcję, Twój limit kredytowy zostanie zmniejszony, a kwota zostanie wyświetlona na rachunku karty kredytowej, zwykle pod koniec miesiąca.

Ale co, jeśli kupiłeś niewłaściwy przedmiot lub po prostu miałeś wyrzuty sumienia? Zwroty kart kredytowych zdarzają się codziennie, ale konsumenci mogą nie wiedzieć, w jaki sposób zwracane są środki. Ponieważ wystawca karty zapłacił za zakupiony przedmiot, Twoje środki zostaną zwrócone z powrotem na konto karty kredytowej. Dzieje się tak, ponieważ nie zapłaciłeś bezpośrednio sprzedawcy. Jest to również powód, dla którego nie możesz otrzymać gotówki ani innych form płatności w przypadku zwrotów za zakupy kartą kredytową.

Załóżmy na przykład, że idziesz na zakupy w Czarny piątek i kupiłeś nowy telewizor za 300 USD za pomocą karty kredytowej. Zdajesz sobie sprawę, że telewizor jest za duży, aby zmieścić się na płaszczu, więc wracasz do sklepu i zwracasz go. Kiedy dokonujesz zwrotu, sprzedawca zwykle poprosi o pokwitowanie i kartę użytą do dokonania zakupu. Po zakończeniu transakcji saldo zwrotu zostanie zaksięgowane na Twoim koncie.

Aby uzyskać zwrot pieniędzy za produkt lub usługę zakupioną kartą kredytową, ConsumerFinance.gov sugeruje, abyś po prostu skontaktował się z firmą, od której kupiłeś, i wyjaśnił swój problem. Jeśli jednak nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki firma dokonała zwrotu pieniędzy, możesz zakwestionować obciążenie u wystawcy karty kredytowej.

Jak długo trwa zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej?

Najbardziej palącym pytaniem, jakie konsumenci zadają sobie podczas dokonywania zwrotu, jest „jak długo trwa zwrot?” Przetworzenie zwrotu na kartę kredytową trwa zwykle około 7 dni . Jednak czasy zwrotu na karcie kredytowej są różne, przy czym niektórzy sprzedawcy wydają zwrot tego samego dnia, jeśli wrócisz osobiście, podczas gdy innym może zająć kilka tygodni lub nawet miesięcy, zanim kwota zostanie zwrócona na Twoje konto.

Czas potrzebny na zwrot środków z karty kredytowej zależy również od kilku innych czynników, takich jak sprzedawca, metoda użyta do zwrotu przedmiotu (online, osobiście itp.) Oraz zasady wystawcy karty kredytowej.

Czas zwrotu kosztów karty kredytowej zależy od sprzedawcy

Zastanawiasz się, ile czasu zajmie przetworzenie zwrotu? Spójrz na czasy zwrotu karty kredytowej w niektórych najpopularniejszych sklepach w Ameryce:

  • Amazon: Polityka zwrotów giganta internetowego handlu detalicznego mówi, że dotarcie zwróconego produktu do centrum realizacji może zająć do 25 dni. Po otrzymaniu przedmiotu przetworzenie zwrotu z karty kredytowej trwa 2 dni, a kwota zwrotu pieniędzy pojawi się na koncie w ciągu 3-5 dni.
  • Forever 21: polityka zwrotów tej popularnej sieci odzieżowej wymaga 2-3 tygodni od daty zwrotu przesyłki na zaksięgowanie środków na koncie oraz 1-2 cykli rozliczeniowych na pojawienie się zwrotu na karcie kredytowej na wyciągu.
  • Macy’s: Polityka zwrotów tego słynnego domu towarowego stanowi, że zwroty za pomocą karty kredytowej będą przetwarzane natychmiast, jeśli zostaną zwrócone w sklepie. Jednak w zależności od banku może minąć kilka dni, zanim kwota zwrotu pojawi się na koncie.
  • Adidas: Jeśli kupisz i zwrócisz coś od Adidas, zwrócą ci pieniądze od dnia, w którym otrzymają potwierdzenie, że Twój przedmiot został przekazany przewoźnikowi. Stamtąd wysyłka do magazynu zajmie 3-5 dni. Jednak czas potrzebny na zwrot pieniędzy z karty kredytowej zależy od banku, co może zająć do 30 dni.
  • Walmart: Zwroty kartą kredytową z największej na świecie sieci domów towarowych zajmują do 5 dni roboczych.
  • Kwadrat: jeśli kupisz przedmiot w sklepie, który korzysta z usługi Square i dokonasz zwrotu, przetworzenie zwrotu kosztów zajmie 2-7 dni, a zaksięgowanie zwrotu na koncie karty kredytowej potrwa kolejne 2-7 dni roboczych.

Zwroty nagród i opłat

Robiąc zakupy w sklepie, możesz otrzymać ekskluzywne korzyści, takie jak punkty premiowe. Na przykład załóżmy, że po wydaniu 150 USD zarabiasz 15 USD na następnym zakupie. Idziesz do sklepu kilka miesięcy później, kupujesz parę butów za 90 $ i wykorzystujesz 15 $ w nagrodach, zwiększając sumę do 75 $.

Ale co stanie się z nagrodami w wysokości 15 dolarów, jeśli zdecydujesz się zwrócić buty? Niestety, Twoja nagroda w wysokości 15 $ nie zostanie Ci zwrócona, ponieważ te pieniądze pochodzą od sprzedawcy, a nie od Ciebie. To samo dotyczy zachęt cashback i premii za rejestrację.

Kolejną kwestią związaną ze zwrotami za pomocą karty kredytowej są opłaty za transakcje zagraniczne. Kiedy wyjeżdżasz za granicę, niektóre banki mogą pobierać opłatę, ponieważ płacą za to pieniądze, gdy robisz zakupy za granicą. Jeśli w końcu zwrócisz produkt kupiony za granicą, wystawca karty może nie zwrócić opłaty. Jednak nie ma nic złego w dzwonieniu i proszeniu o zwrot pieniędzy, jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji.

Spory dotyczące płatności i oszustwa mają wpływ na czas zwrotu kosztów karty kredytowej

Czasami zdarzają się błędy i może pojawić się błąd na karcie kredytowej. Być może zostałeś obciążony dwukrotnie za jeden produkt, a może za produkt lub usługę, której nigdy nie otrzymałeś. Jeśli tak się stanie, możesz zakwestionować swój rachunek, aby odzyskać pieniądze. Niestety, proces ten może trochę przyprawiać o ból głowy, a przetworzenie zwrotu może zająć do sześciu miesięcy.

Ustawa Fair Credit Billing Act chroni konsumentów, którzy padli ofiarą oszustwa lub mają błędy na wyciągu z karty kredytowej. Godne uwagi wnioski z tego rachunku obejmują:

  • Konsumenci muszą wysłać list w sprawie sporu w ciągu sześćdziesięciu dni od otrzymania rachunku z błędem
  • Wystawca karty kredytowej musi odpowiedzieć na Twoje pismo w sprawie sporu w ciągu trzydziestu dni
  • Spór musi zostać rozwiązany w ciągu dwóch cyklów rozliczeniowych, nie dłużej niż dziewięćdziesiąt dni od otrzymania skargi

Wskazówki, jak uzyskać szybszy zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej

Kiedy dokonujesz zwrotu, to normalne, że chcesz otrzymać zwrot pieniędzy tak szybko, jak to możliwe. W końcu to twoje pieniądze, więc dlaczego sprzedawca miałby poświęcać czas na ich zwrot? Niezależnie od tego, czy dokonałeś żałosnego zakupu i potrzebujesz zwrotu pieniędzy tak szybko, jak to możliwe, aby sprawdzić stan swojego kredytu, czy też otrzymałeś niewłaściwą pozycję, oto jak możesz uzyskać szybszy zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej.

1. Zapytaj

Zwykle sprzedawca zwraca pieniądze za zakup przy użyciu użytej metody płatności. Innymi słowy, jeśli zapłaciłeś kartą kredytową, otrzymasz zwrot za pomocą karty kredytowej. Ale to może nie być najszybszy sposób na zwrot pieniędzy (w rzeczywistości nierzadko trzeba czekać od dwóch do trzech cykli rozliczeniowych karty kredytowej na swoje pieniądze). Sprawdź, czy mogą zwrócić pieniądze za zakup w gotówce lub w inny sposób, np. Przez PayPal.

2. Prześlij swoje żądanie na piśmie i otrzymaj pokwitowanie

Zawsze jestem w mojej mydelniczce o znaczeniu papierkowej roboty, ale nigdy nie jest to bardziej krytyczne niż w tej sytuacji. Zdobądź wszystko na piśmie, ponieważ jeśli pieniądze nie dotrą, ten e-mail lub pokwitowanie można z powodzeniem wykorzystać w sporze dotyczącym karty kredytowej. Korespondencja może również służyć jako przyjacielskie przypomnienie, przekazane menedżerowi, informując go, że nadal czekasz na zwrot pieniędzy.

3. Poznaj Kodeks

Historia prawdziwa: kiedy wiele lat temu pracowałem w korporacyjnej Ameryce, byłem odpowiedzialny za zatwierdzanie faktur dla mojego działu. Niektórzy z moich bardziej wyrafinowanych kontrahentów napisaliby na swoich fakturach „Net 30”. Oznacza to, że dział księgowości ma przyspieszyć płatność i zająć się nią w ciągu 30 dni od otrzymania. Widziałem, że przetwarzanie zwrotu pieniędzy zajmuje firmom nawet 90 dni. Ostrzeżenie: nie pisz niczego losowego we wniosku o zwrot pieniędzy, mając nadzieję, że spowoduje to szybszy zwrot pieniędzy. Upewnij się, że otrzymałeś kod od pracownika; w przeciwnym razie po prostu zmyli osoby zobowiązane do zapłaty.

4. Poznaj zasady

Niektóre firmy mają zasady zwrotów, które mogą być przestrzegane, ale nie muszą, gdy prosisz o zwrot pieniędzy. Podobnie, istnieją prawa (bardzo nieliczne, jak już wspomniałem), które mogą ci pomóc. Na przykład Departament Transportu wymaga od linii lotniczych zwrotu kosztów biletu w ciągu tygodnia, jeśli płacisz kartą kredytową. Firmy zakładają, że nie będziesz zwracać uwagi na te zasady i będziesz cierpliwie czekać z resztą swoich klientów.

5. Bądź wytrwały

Nie powinieneś męczyć firmy o zwrot pieniędzy, ale smutnym faktem jest to, że wiele korporacji zamienia opóźnienia zwrotu w biznes. Zgadza się, traktują twoje pieniądze jak krótkoterminową pożyczkę i nie spiesz się, wysyłając ci ciężko zarobioną gotówkę. Nie, nigdy by się do tego nie przyznali, ale zadali sobie pytanie: komu pomaga opóźnienie: Ty czy firma? Zgadza się, to zdecydowanie nie ty. Jedynym sposobem, aby upewnić się, że Twoje pieniądze nie zostaną zamienione na nieoprocentowaną pożyczkę, jest żądanie ich zwrotu w regularnych odstępach czasu, gdy nie pojawiają się na koncie.

Uwagi końcowe

Nienawidzę ci tego mówić, ale jeśli chodzi o zwrot pieniędzy, firmy naprawdę wolą odebrać produkt i zatrzymać pieniądze. Ale nie mogą mieć tego w obie strony. Masz prawo do szybkiego zwrotu pieniędzy, a te proste strategie pomogą Ci go uzyskać.

Christopher Elliott jest rzecznikiem konsumentów, który bloguje o lepszej obsłudze klienta w On Your Side . Połącz się z nim na Twitterze i Facebooku lub wyślij mu swoje pytania e-mailem .

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy